top of page

FAQ

VANLIGA FRÅGOR

Här kommer Era vanligaste frågor och funderingar besvaras.

Denna sektion kommer växa med fler frågor&svar för att snabbt och enkelt kunna hjälpa Er.

Hittar ni inte svaret på er fråga här, maila oss på solvik@slvk.se.

MEDLEMSKAP

BETALNINGAR

REGLER, VETT & ETIKETT

SLVK-APPEN

BOKNINGAR

ÖVRIGA FRÅGOR

Frågor medlemskap
Får jag ta med med mig en gäst till klubben?

Tyvärr så tillåter vi ingen gästträning då dessa missbrukades under våra första år. I dagsläget har vi inga dagspass till salu och det går därför inte att köpa till ytterligare besökspass

Får min hund följa med till klubben? 

Trots vår eftersträvan att hålla en hemma hos känsla så kan vi tyvärr inte tillåta hundar inne på klubben. Vi ber verkligen att ni efterföljer denna regel.

Får barn följa med till klubben? 

Klubben är byggd för vuxna medlemmar som vill ta hand om sin hälsa. Ibland måste man ta med sitt barn för att hinna med sin träning och då tycker vi självklart att det är OK. Viktigt är dock att barnen stannar på övervåningen i loungen. Vi tillåter tyvärr inte barn på nedervåningen om de inte har ett gällande green-medlemskap.

Vilka är klubbens öppettider och vad händer om jag är kvar efter stängning? 

Klubben har öppet 04.30-23.30 året runt.  Inpassering & musiken stängs av 23.15 och vi ber er att vara nogranna med att lämnat klubben innan 23.30. Ifall man orsakar att larmet går igång efter 23.30 pga att man inte hunnit ut måste vi tyvärr debitera Er den utryckningskostnaden vårt larmbolag har.

Frågor regler
Frågor betalningar
Kan jag ändra vilket medlemskap jag har?

Om det finns plats eller du erbjuds din tur i kölistan på ett Platinum eller Black-medlemskap kan du uppgradera trots att du har bindningstid kvar på ditt ursprungliga medlemskap. Vill du nedgradera så går det endast efter ordinarie bindningstid. 

Hur säger jag upp mitt medlemskap?

Är du helt säker på att du vill säga upp medlemskapet & är medveten om att det kan vara kölista att bli medlem igen är det bara att maila in din uppsägning. Vi uppskattar alltid en motivering varför Ni väljer att lämna oss så vi har chans att förbättra vår produkt. Observera att vi har bindningstid på våra medlemskap och 30 dagars uppsägningstid.

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag som betalning?

Det vanligaste är  att man  betalar privat och sedan med ett betalningsintyg från oss får tillbaka sitt friskvårdsbidrag mot uppvisande av detta.

Hur gör jag för att få ett betalningsintyg till min arbetsgivare?

Maila oss så skickar vi det via mail till dig.

Vad har dragits denna månad från mitt autogiro? Dragningen ser inte ut som vanligt. 

Har du handlat något i shopen? Beställt nytt armband kanske? Det kan även vara så att vi inte lyckats dra månadsavgiften från ditt konto förra månaden och då drar systemet både den missade och den gällande månadens avgift samtidigt.

Varför behöver jag SLVK-appen?

SLVK-appen är nyckeln till att kunna nyttja hela vårt utbud. Här bokar du passen, deltagar i våra utmaningar , får statistik och träningstips, Vi jobbar aktivt med att göra den användarvänlig och bli en naturlig del av ditt medlemskap på klubben,

Jag kan inte logga in på appen. Varför?

Först av allt måste du ha skapat ett Mywellnesskonto i appen. Vi ber dig att sedan kontrollera att både din telefon och vår app är uppdaterade. Hjälper inte detta så maila oss direkt så hjälper vår support dig.

Behöver jag boka en plats till gruppträningen?

Ja. Vi jobbar hårt med att se till att man alltid ska få plats på det passet man önskar gå på men med restriktioner pga Covid-19 och extremt populära klasser som exempelvis veckans pass måste vi ha bokning.

Hur bokar jag en plats till ett gruppträningspass?

Du laddar ner vår app och klickar på boka under schema. Hamnar du på reserv-lista så kom ihåg att vi jobbar med först till kvarn. Alla på reservlistan får notis om ledig plats och det är först att tacka ja som får platsen.

Vad har ni för avbokingsregler till gruppträningspassen?

De är väldigt generösa. Du kan boka av din plats ända fram till klassens start och vi har ännu inte satt upp något straffsystem för sena avbok eller " no show". Vi hoppas vi ska slippa det även i framtiden och att ni medlemmar inte bokar upp Er på fler klasser än ni verkligen planerar att gå på och bokar av så fort Ni märker att ni inte kommer deltaga.

Frågor bokningar
Frågor SLVK appen
Övriga frågor
Jag har tappat mitt medlemsarmband. Hur får jag ett nytt?

Tråkigt, men det händer. Kontakta oss direkt på solvik@slvk.se så vi kan spärra armbandet omgående. Vi programmerar sedan ett nytt åt dig. Vi debiterar 100kr för nytt armband.

Jag gillar produkterna som ni har i duscharna. Hur kan jag köpa dem? 

Som medlem på SLVK har du alltid 10% rabatt på ordinarie pris. Vi har ett litet lager för omgående leverans på de vanligaste produkterna. Maila vad ni vill ha till solvik@slvk.se med önskade produkter.

bottom of page